Monday, 8 July 2013

kurma oh kurma

assalamualaikum..
alhamdulillah..berapa ari lagi nak puasa.
berdebar2 pulak.. kan..

aritu NAJ ditemani oleh tunang NAJ pergi beli buah kurma..
mmg dah cakap..keluar nak beli kurma ni..
sbb bulan puasa dh nk dekat..
ok..kita p beli buah kurma...
zassssss...

di gerai jual kurma..

NAJ : kak.. ni kurma ni,brapa sekotak?
kakak jual kurma: ni RM 10.00 jer dik.. kurma ni sedap lagi dari kurma ****
NAJ : oo..ye ker? *sambil amik duit dari beg duit*

***tunang memerhati dengan jayanya tindak tanduk NAJ***

NAJ : kak..boleh xsaya nk tengok isi dalam kurma tu?
kakak jual kurma : ohh..boleh jerrr..

**di saat kakak jual kurma bertungkus lumus nak bukak kotak kurma..disaat NAJ beria2 nak tgk isi kandungan kotak..tiba-tiba tunang NAJ berkata***

Tunang : ni la perempuan.. kalau nk membeli tu..abis2an dibeleknyer.. sampai kotak pun nak bukak..
ishk2.. cerewet2.. 
NAJ : ** muka blur sambil suruh kakak tu cepat2 bungkuskan tuk NAJ**
NAJ bkn ape..kalau lelaki ni bebel-bebel..telinga ni pedasss lain macam sikit..hehe.. daripada tu.. baik kita mengelak kejadian sambung menyambung berlakuuu... ye dakk? hahaha..
nasibbb laaa....
kurma kuuu~~

 selamat menyambut ramadhan al-mubarak semua para blogger.. :)
semoga ramadhan kalini nilalui dgn penuh kesabaran..
banyakkan amal ibadat~..
insyallah,.
bila kita letak Allah yg teratas.. Allah xkan sia-sia kan kita,, insyallah~