Friday, 30 March 2012

ekspretasi melalui seni.. salahkah??

salam..

Jika lagu ini diharamkan, tanpa disoal, tanpa dibicara, saya menuntut keadilan dari KERAJAAN MALAYSIA yang telah menghukum rakyatnya dan menidakkan hak dan kebebasan saya untuk bersuara. -Malique-


kadang2 kelakar kerajaan malaysia ni, benda yang sepatutnya diHARAMkan taknak pulak HARAMkan, cth: Pergaulan bebas laki prmpn, AURAT prmpn rakyat m'sia yg semakin berleluasa, lagu2 BARAT yang lirik ntah pape (boleh rosak akidah), dll~

 ...........................................................................................................................................

komen org ramai..

1) bro malique...saya sokong ttg lagu tu...actually, lagu sapa2 boleh mengilhamkannya..terpulang
pada yang mendengarnya untuk menilai n fahami..ibarat sebiji buah yang dijual petani, sapa2 boleh makan..tetapi terpulang pada pembeli tersebut memakannya dengan cara sendiri, kalau dibeli tak dimakan buruk la ia..kalau dibeli, dibasuh, dipotong n dimakan n disedekah..baiklah ia...hmmmmm..-jauh pandangan, tanpa halangan, bukan dipinta, hanya pendapat diminda- I love ALLAH ^ peace.

 2) jap lg...sume cite mat saleh jgn masuk pawagam..ye lah...takut rosak akhlak remaja.... huh...lagu 4 mnit ni pon dh diharamkan sebab remaja lari rumah...ha...yg laen2 tu pulak....guano kiro pulok tter? huhu...

3) knape nk banned?? lagu pnuh dgn unsur sex xda plak nk haram..blom kira lg psl lagu mnyimpangkn agama..plek2 je...bnda yg bsar gajah wat xnmpak yg sbsar smut sbok nk ttup.

4)  memang terbaik la KERAjaan malaysia ni.. baik sgt.. ~tangan didada mata keatas~ undang mane yg diguna ni.. yang terang2 HARAM, xdiHARAMKAN pulakk... konsert2, pergaulan bebas tu xpe pulak kn. lagu2 mat saleh yg terang2 memesongkn akidah tu xbanned pulok... ke KERAjaan ni x paham lirik mat saleh.


...................................................................................................................................................................
komen malique (korang leh bc kt sini)

hahaha.. masing2 ada pandangan masing2...
terpulang pd individu nk menilai camana..
bg aku..

si malique ni..nilai eksprestasi seni dia terlalu tinggi..
ayat dia kdg2 org biasa xbleh nk "catch" apa mkna..
tak kurang jugak yg bagi komen bagai..
kdg2 aku nk ketawa jugak..

sbb..bila dlm FB..
ramai yg tersembur2 nk pertahan tu ini..
bila ajak kehadapan??
berhujah di depan..
ada berani??
mana suara2 yg berhujah tu?? :)
tulah manusia.. :)


kalau korang baca edisi surat khabar kosmo! harini..
muka surat depan..
korang tafsir sendiri lah..

sedih pn ada..

eksprestasi seni melalui tiang= RM 2*
eksprestasi seni melalui lagu= HARAM..

yg mana perlu diharamkan dulu??

tepuk dada tnya selera..

assalamualaikum...
 
 

Friday, 23 March 2012

ya habibi..sarangheyo

(I Do) Can you look at one person for the rest of your life?
(I Do) Can you care for someone else more than you do yourself?
(I Do) I can answer whoever asks me
(I Do) You, you’re my love

I will not promise you
If I knew i was going to waver, even for a little bit
I don’t start anything, If I know that the heart can heal itself

I love you more than I did yesterday
I have never met someone so important and precious to me
that it hurts, to meet you
to feel this happiness
I must have dealt with a lot of pain.

When the days are hard, it gets sad
The pain that causes the tears to come
it will end someday
the only thing that is endless is our love

I love you more than I did yesterday
I have never met someone so important and precious to me
that it hurts, to meet you
to feel this happiness
I must have dealt with a lot of pain

I dont want to do this ever again
breaking-up unless it’s a break-up to meet you once more
whenever and forever

Because it feels like my overwhelming heart will explode
because I think the person before my eyes isn’t really you
I run, and embrace the breathing you
I am the idiot, who let go of his worries

I love you more than I did yesterday
I have never met someone so important and precious to me
that it hurts, to meet you
to feel this happiness
I must have deal with a lot of pain..
..........................................................................................................................


only can express my feeling via words~..
thousand of words..
like thousand of rainbows in my life..
that...just apart of my heart~
 
i can't show my feeling towards you..
cuz always remember your thought...that..

"romantik after kahwin.."
 
barakallah ya habibi.. 

jazakallah..

that day..
will come..



 

Wednesday, 21 March 2012

mengait!!! done.. :) 4 bulannn..

salam...
dah naik kematu jari2 aku..
mgait2 siang mlm pagi petang subuh dinahari senja..
alhamdulillah...
siap sudahhh projek mengait akuu..
esok nk kena hantar kat lecturer..ak bungkus elok2..
bagi kat lecturer...

dari buta mengait.. keras jari2...smpai lah boleh mengait tanpa tgk jarum kait..
hahah~~ ^riak!!!^
alhamdulillah..
dari awal sem..smpailah final..
mnda alah ni lah yg aku mgadap sehari2..
kena sentuh jugak walau sikit.. :)

dengan assgment belambak2..
dgn benda alah ni lagi..
lagi laaa tak tidur lena aku..
tu pnggil kehidupan student kan...

barulah aku tahu,,susah upenye nk buat benda alah ni..
sabar of course kena tinggi..
kena creative of course!!!..

masa aku kecik2..
ummi aku selalu buat benda alah ni..
dengan senang2..
aku pergi gunting...
no wonder why ummi aku menyirap satu badan..
haha..
sbb SUSAH!!!..haha..

btw..skang aku lak yg merasai..betapa mencabar buat menda alah ni..

 ni aku sngaja buat dia tempek2~~ korang paham x tempek2 tu ape??
gabungan warna..cm aiskremmm..
haha..~~
en.sayang..sila tgk nihhh!!!...



 hahaha..ni saje je aku letak kt sini..
nk promote..yg barang2 tu..korang bt2 xnmpak ok~~
ni menandakan dah siap sepenuhnyeee..haha.
panjanggg alas meja aku..
hasil titik peluh aku sndiri 4 bulan...puasss hati~~ :)
setiap warna kt alas meja aku tu.ada memori tersendiri...


 kait yg lau tgk dari dekat...ni gabungan warna krim n peach~~
guna jarum no 3..
semestinya kasar sedikit..
ni idea ummi aku..
dia yg bagi idea ni..
mmg terbaik lah ummi aku~~
 
time nak msuk lubang2 stu2 tu yg pelukan kesabaran yg sangat tinggi,..
silap masuk lubang kait....alas meja anda akan melebar...
haha...kuncup kembang..lebar..terlebih lebar tu..
adat lah mcm org nk merangkak belajar cm aku ni.. ~~
btw... subjek koko sem ni yg last..alhamdulillah...

en.syg mmg curious nk tahu perkembangan projek kait aku...
siap teman aku p beli benang kait b4 dia fly sarawak...
smpailah ke hari ni..dia xboleh tgk perkembangan projek kait aku ni..
slalu tanya..
"dah siap kee projek kait awk??"

tiap2 hari kot dia tnya.. :)

dgn ummi aku,..
tiap kali aku skype..tiap kali tnjuk..hihihi..
dgn en.syg xleh skype..
hnya telefon penghubung kami~ hihi~~

penghrgaan jgk buat housemate yg memahami...
bila balik kelas..aku senyap2 je lm bilik...
tgh kait benda alah ni..
mekasih sbb memahami keadaan stressss aku ni.. haha...

pghrgaan buat kwn2 yg slalu amik berat sal projek aku ni~~ :) 
thanks jgk kwn2 sepejuangan..haha..

cm ape dh aku taip entry mlm ni..cm terima anugerah dekan jeee ayat aku..
xboleh blah..
dh lama xupdate blog..cmni la jadinye~~ :)




psstt:: aritu aku p cameron..


ok babai~~ sweet dreamm olls...