Saturday, 31 December 2011

time really flies nowadays~~







salam semua..
in just a few hours, we will say goodbye to 2011 and say hi to 2012..

2011 is a big year for me?
why??
cuz time really flies nowdays.. :)

dah2 la nyer speaking london nyeee cik amina oii..

haha..
bercakap mengenai tahun akan datang..2012 ni..
dah tentu ramai yg pasang2 azam baru..
tak tahu lah azam yg tahun sebelumnya tu ...tercapai ke tidak..
ataupun azam yg telah pending pada tahun lepas dibawa kedepan..
itu adalah kesungguhan n semangat di hari baru..

ikut kelendar Islam..
kita dh sebulannn sambut tahun baru..
ikut kelendar omputih...
brp jam ag...

apa2pun..
berusahalah menjadi yang lebih baik daripada sebelum ni..
 tahun 2011 adalah tahun yang memeritkan bagi saya..

tahun mungkin yg saya akan ingati seumur hidup saya..
banyak pekara perit yg terjadi drp manis...
itu adalah hakikat...
yang telah saya tempuhi..

n saya bersyukur..
dengan semua itu..
buat saya makin kuat+ tabah mengadapi dugaan yg akan mendatang...

dan saya pasti :)

what ever..say alhamdulillah first..
ALLAH takkan uji hambanya..jika hambanya tak mampu nak pikul~ 
i grab dat words..n i bear it in my mind...

ALLAH tak akan tinggal kita...kalau kita tak tinggal DIA... :)
just nice quote...
but really touch inside.. :)

May 2012 brings all the best in our life..
INSYALLAH.. :)

pssssttt~~ :: semalam saya tanya en.sayang..apakah azam dia tuk tahun baru 2012..
dia cakap....
1) dia nak habiskan degree dia walaumacamana pun...dan itu adalah pasti..INSYALLAH..
2) dia nak ada isteri..
3) dia nak ada family yang lengkap..

Alhamdulillah....mudahan2 la ye en.syg..moga2 tercapai yg no 2 dan 3 tu..
panggilan jodoh kita tak tahu cepat or lambat..
but...
berdoalah kearah itu...
sbb..bila dah ada niat nk mendirikan masjid or seangkatan dengannya...
ALLAH kan permudahkan...
tu JANJI ALLAH.. :)

azam saya pulak tahun ni apa???
tersenyum2 saya..
insyallah..dat day will come!!!..
n im counting with patient..

study+family+love+relationship..

bye2...
full with loves...

xoxoxox..
hug n kisses~~


Saturday, 24 December 2011

chef pastry of amina--kek oren bergebu rasa!!!

hai..
hai..
hai..

aku keturunan bugis*tetiba*

arggghhh..xde makna dengan keturunan bugis..tapi mmg saya keturunan bugis pon!!!..
bangga!!hahaha..
sekarang..
saya nk update entry yang panas2 lagi..
meletup keluar dr oven..
hahaha..
over!!!..

tadikan..
saya mulut saya tetiba nak makan kek oren..
bangun2 dari tempat pembaringan *katil*..
terus p dapur..
selongkar saya sorang2 cari bahan...
terhendap2 cm tikus mondok..
haha

then..
menyinar2 mata bak bintang yang jatuh dari langit ditambah pulak saya  ni berkaca mata..
lagi lah menyinar...
bila tengok2..
bahan2 semua cukup...
nak buat kek..

hahah!!!..jom buat kek!!!..
haha..
tersengih2 saya ibarat kupang yang sedang terngaga mulutnya..
dengan penuh semangat saya buat kek oren...

haha...terasa nak makan punya pasal..
masa solat magrib..
terus jadi chef pastry..

jom cuci2 mata dlu dgn gambar2 yang sempat saya snap~

korang tahu tak ape nih?? haha...
ni bahan2 nk buat kek oren tuh..
disebabkan smua bahan2 tu dah ada lam blend..
biar chef amina gtau apa bahan2 dia..
nanti boleh try~~..
jangan baca saja2 tauu...
amik pen/kalang/tinta sepecat yg mungkin~~..
yaakkkk...

1) 3 bijik telur
2) 1sudu besar soda bikarbonat
3) 1 bijik oren..+kulit2nya sekali *potong kecik2*
4) minyak 1 cawan
5) 2 cawan gula kastor
6) 2 cawan tepung gandum *xkiralah cap sauh ke..cap teratai ke* asal gandum~~


firstly== blend item no 1-5 tuhh 
second== campur tepung gandum ngan soda bikarbonat
third== barulah gaul item yang diblend td ngan tepung gandum slow2..

then..barulah msukan dalam acuan..
dan bakar selama 45 minit!!!

senang bukan???? hahaha

selamat mencuba~
ni hasilnya bila kita blend semua2 bahan2 tu tadi..blend jangan berputus asa yee..
teruskan blend...
blend..
blend..
biar dia comel2..gebu2 gaban cm atas tuh...
btw~~masa blend ni..sila panaskan oven yee...
nanti lau oven tak panas...
kek jadi bantat!!*xnaik* maksudnya.. :)


ni lah hasilnyaaaa...kek oren chef amina..

siyes..
mmg senang gila nk buat kek ni..
diibaratkan putarrr..
tutup mataaaaaa..
tnggu 5 minit..
terus siap...
hahahaha...

 mmg rugi sape2 tak try buat kek ni...

psstt::kek ni lah yang saya cerita pd entry lepas yg en.sayang hampir2 nak muntah..
bila dia tahu saya blend satu bijik oren dengan kulit2 sekali...
terus tak jadi makan..


tp org lain cakap sedappp jee..heheh~~

sekarang kek tu tinggal suku je lagi..
dah nyawa2 ikan..
ingat nk bawak balik kg esok~~..
kena bakar pulaksss lah esok...

hahaha..
berjaya buat kek!!!..
yeaaaahhh...
orang bugis nak undur diri dulu...

bye2..
hug n kisses~~ 
xoxoxoxoxo

Wednesday, 21 December 2011

camne nk mulakan eyh..
hai.
apa khabar?
 semacam skema disitu..
tapi takpe.
tidur dulu lah. *tetiba*

dah2 merapu.. :)

20 hari lagi..
menanti dengan penuh pasti..
itu pasti..


apa yang saya nanti??hahaha!!!>.
terbahak2 suka sambil bayang2 makan kuey tiew~
*tetiba*


...................................................................................................................................


Talking To The Moon Lyrics

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have

Chorus:

At night when the stars
light up my room
I sit by myself

Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I'm feeling like I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know

Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah
They're talking back


At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

Ahh Ahh,
Ahh Ahh,

Do you ever hear me calling?
Cause every night
I'm talking to the moon
Still trying to get to you

In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I know you're somewhere out there
Somewhere far away


.........................................................................................................
selamat malam semua..
kbai~


tapak kaki sapee tuh tepi tuh?? :)

Monday, 19 December 2011

ikan emas or hamster??

salam semua...
semalam nak terkeluar bijik2 mata..
tengok time table sem ni bertukar...
makkkk aiii....

memang anda harus bertabah cik amina...
yes..bertabah demi menuntut ilmu..
takpe2...

tutup buku.....
..............................................................................................................................

saya "abg..saya nk bela binatang peliharaan leh x kt umah sewa saya ni?"

en.sayang "boleh..nanti abg bagi awk pelihara harimau sekor"

saya" nak suh saya mati cepat ke ape nih??"

en.sayang "nanti kita p beli ikan emas..awk peliharalah sungguh2"

saya "xnak..nak hamsterr"

en.sayang" xleh!! hamster payah nak jaga makanan dia"

saya "err..nak akurium besar'

en.sayang" xpayah nak mengada...beli yang kecik aje"

saya berkata lam hati " hoiiii!!!!..nak jugak lah!!!~



saya hanya mampu berkata sedemikian dalam hati..
haha...
 mampossss lah lau cakap cmtu...
xsia2 smua impian nk bela menatang2 ni berkecai begitu sahaja..
sekarang..
kena jadi sopan...hahaha!!!keji!!

dah lama saya nk membela haiwan2 diatas ni..
tapi disebabkan sem lepas saya terikat dengan peraturan univ..
jadi xbleh lah..

sekarang misinya adalah..
nak bela jugak n mesti bela!!!
dulu kat umah saya...saya ada bela sekorrrr kucing...
masa tu cerita NAOMEI tgh meletop2..
terus saya bagi nama kucing tu NAOMEI...
hahaha..

ni dia  NAOMEI..
 korang tahu x..NAOMEI ni seekor kucing yg unik...
diusia 6 bulan pon xleh berjalan lagi...
kami sekeluarga gigih menjaganya..smpailah dia mampu berjalan...

sob..sob...sob..
memang terharu sangat2 bila dpt tgk si NAOMEI ni berjalan..

namun sekarang!!!!..
dia dh xkenal dh tuan dia..
bila besar dh pandai nak ushar2 kucing betina yg lain..
dan telah membuntingkan kucing lain..

sekarang dah tak reti balik umah...
seronok berfoya2 dengan kucing betina..
alek umahhhh nk mintak makanan je...
hahaha~~

sekarang dh jadi bapak kucing..badannya dh xsekiut dlu..
panjang n besar..
menakutkan...
im cat lovers!!!..

dah xnak bela kucing..
nak bela ikan emas ngan hamster pulakssss...


nak siap2 gosok baju..nak p kuliah!!!..
harini kuliah sampai malam..

okbai~..
hug n kisses..

xoxoxoxo


Sunday, 18 December 2011

redha itu perlu..


muka zaman2 muda dulu~ :)
jelas kelihatan kemudaan itu~~haha..
itu 4 tahun yang lepas...

tertarik dgn wallpost rakan fb saya yg berbunyi...

telah diciptakan tiap - tiap dr kamu berpasang - pasangan.. dan jodoh di antara kamu telah ditetapkan oleh ALLAH s.w.t..

- jika bukan ia jodohmu, meskipun dibantu dgn seribu tangan, maka tiada lah ia akan mampu disatukan..
- jika benar ia jodohmu, meskipun dihalang dgn jutaan tangan, maka pastilah juga ia disatukan..

...................................................................................
 redha itu perlu hadir..
dan mesti hadir...
jika dia bukan untuk kita...

................................................................................
 
maaf..entry ni bermakna buat saya..
saya sayangkan semua orang yang sayangkan saya...
bak kata en.sayang:: "kalau kita fikir berkaitan masa,tahun..mesti akan berasa lama n sangat2 panjang..kalau kita hadapi masa dan tahun tu dengan tenang..sekejap je rasa.."
mungkin saya terlalu berfikir..sampai tak mampu nak menjadi tenang..

ALLAH ada membantu..

kbai~

Saturday, 17 December 2011

oh apam merekah n polka dot...

assalamualaikum...
haiiii stalker n haters.....

permulaan entry pon cam dh nk cari gaduh kan..
xpe2...entry yang bakal saya karang2 ni..
xtually perlu dipublish sehari selepas saya mula kuliah baru sem ni...

tapi...
saya cm buat2 bizi...terasa malas bukak lappy...
alih2..malam ni nk update...
amina...
tolong jangan malas..

sbb saya nk kongsi kejayaan saya ngan rakan blogger saya iaitu cik ashu..
nak lawat blog cik ashu ni..
leh kat sini!!~cik ashu

nak kenal cik ashu???
ni dia...

haha...sedar xsedar...dah separuh entry ni sal cik ashu saja...

sebenarnya saya nk cerita sal apam merekah n apam polka dot saya!!!..haaaaaa...

nak dijadikan cerita...
saya terajinkan diri saya...blogwalking kat blog cik ashu ni..
tetiba saya tgk dia buat entry sal menda alah polka dot ni lah..

terus lah saya tanya cik ashu ni...camne nk buat...
sbb saya mmg nak belajar buat..haha..rajinkan saya??
lempang lelaju!!!..aiiipp...

cik ashu "nak buat x?"
saya" boleh2!!!..jom cari bahan buat apam ni"
cik ashu "kita buat 2 jenis...apam merekah satu..apam polka dot satu"
saya "beres!!!"

disebabkan keberesan saya tu..
cik ashu sanggup balik...
UMT cuti ms haritu...
haha...
mekasih...
cik ashu balik semata2 mauu buat apam ini lah bersama saya...
suka2....

nampak senang buat apam ni...
tapi perlukan kesabaran yang sangat2 tinggi...
saya rasa cm dah abis gaya style duduk buat apam ni..

lau bakal mak mertua tgk..
sti rijekkkkkk~~~~...
oii..janganlah...saya sopan ok....
hahaha..

yelah...
buat 2 jenis apam..
dari kul 12 tghari start kukus...
abis smua apam yg dikukus tu..
pukul 5 setengah!!!!..

mana tak tercabut pinggang sayaaaaaa jah oiii...
tapi mmg seronok....

sekali tgk apam tu masak...
dengan2 bekas plastik saya telan....
puaskan hati dlu...

tiap kali masak apam tu..
tiap kaliii saya ngan cik ashu nganga mulut...
sampailah satu tahap...

apam tu jemu tgk kami berdua...
hahaha~~..
jom cuci2 mata~~~..

apam de cafe miss amina n miss ashu!!!!~
=,=


 hehe..ni lepas2 main campak2 kaler2 yg berwarna warni kat apam tu...jadi cmni lah..
cantik betol lah corakkk yg kat atas tu kan??
bila orang marketing buat kerja seni...
cm tikus baiki labulahhhh...hahaha~~




 haaaa....saya jadi orang seniiiii di hari itu...begitu bertabah buat corak2 atas apam yg comel2 tuh...
ternganga mulut tu jangan nk cakap lah...
seronok punya pasal..
masa kecik lukisan selalu fail..
dapat lukis atas apam ni pon jadilah!!!..hahahaha~~..

lepas dikukus selama 10 minit...nilah hasilnyaaaa~~~..
apam saya ngan cik ashu tak merekah mana..
sbb kami berdua tak suka merekah2 sangat...
sbb buruk!!!!!....
hahaha~~

 close up pic~~ hahaha..comel kan?? kan... 

  masa ni corak2 dah tak tahu kemana..sesungguhnya mengukus menda alah ni berjam2 buat kesabaran saya amaaaaattt menipissss..
haha~~..
corak pn cm terpaksa jekan....hahaha...

 bila dh tgk semua dh nk siap...letak comel2 lam bekas..terasa cm sayang nk makan..ni kali keberapa dh kukus...
apa yg saya tahu...
setiap kali kukus...
mmg separuh yang hilang!!!..
masuk mulut,,,
tak tahan godaan kecomelan tersangat2 itu!!!..

 haaa..ni apam polka dot....apam ni letak susu aje kawan2...
sbb tu dia xmerekahhh cm apam kat atas tuhhh~~..yg bgian ni..
cik ashu yg buat..
saya dah exhausted gila2 dh masa ni....
dan saya punya tangan dah mogok...
tak mampu buat lukisan bola yg lawa dah!!!!...

ni yang lastttttt punya adunan..sepatutnya leh buat 2 kali..
terussss...
letak aje semua!!...
mmg masing2 muka dah merah mengadap kukusan..
dengan asap2 stim melimpah ruah kena kt muka..
balik je umah..
terasa tegang muka....

dapat stimmmmm muka secara xlgsung...
xpyh pgi spa...
korang buat je apam ni berjam2...
mmg jimat duit lah!!..


petang tu..balik2...
xsmapi 10 minit...
tgk2...
apam yg saya buat tu..dah abissssss~~~...

apa2 pom..
saya suka tgk orang makan...
masakan itu..
datang dr air tangan saya..

terasa seronok u ollsss~~...

try laaahhh~~..
lau ada masa..
saya update entry sal kek kukus kurma yang saya buat haritu..

tak terupdate pon lagi~~..

:) 

tnggu ya...


hug n kisses..
XOXOXOXO..


psttt:: en.sayang akan balik bulan depan~~haissshhh xsabarnye...
janji nak masak nasi ayam versi cafe de amina kat dia...
nk tengok mulutnya yg becok tuuu..
komen apa dgn nasi ayam saya tuuu..
hahah!!!



Friday, 16 December 2011

ku ukir indah namamu...

tangan aku malam ni sedikit gatal..
klik folder gambar lama2..

tergedek2 suka..
keji.sbb suka gambar lama..

takpe..
jiwa aku dah ok sikit...
dari entry sebelum ni..

tak mampu aku nk jadi sopan 24 jam...
haha...


sbnarnya entry ni sangat simple..

tak de kaitan pn ngan apa yang aku merapu kat atas tuh...
dan tajuk entry aku pn...cm biasa la..slaluu tersasar dari gol..
takde kaitan pon..lempang sikit!!!
.......................................................................................................................

tahun baru 2012 dah nk hampir..
sedar tak sedar...
2011 dah nk melabuhkan tirai kan...


harap2...
apa yang saya+keluarga+en.sayang rancang2...
akan menjadi dan berjalan dgn lancar..... 
:)

insyallah..

sekarang mood malas nk update entry datang mencurah2...
tetiba je..
cam banjir..

xjadi nk cite apakah planning coming soon..

nak tahu...

tngu entry yang bakal diupdate..
tahun depan..

huwah2..

tajuk entry::: entry yang tertangguh... :)..

dah2...tadi ckp malas kan..ni banyak pulak duk tulisnye...




ok titik..
kbai!!





Tuesday, 13 December 2011

letter to stalker

FOR SHIT STALKER..

JUST FOR U~

TQ..


pstt:: i know and really sure..u will read this entry...
n i will make sure.. 
u will get back...
what u already done..

the punishment...
not from me at all...

just from ALLAH..

tq once again~

Tuesday, 29 November 2011

entry yang paling banyak gambar+kerinduan yang menebal gila..










kreng...krengg...
telepon samsung saya berbunyi2...
haha....
tgk2....pangilan dr en.sayang
dengan berhemah..
saya angkat dgn nada suara palingggg retissssss...
 saya "heloo...assalamualaikum"
en.sayang" helo...wsalam...hummm..cakap nk telepon abg..kul brapa dh ni?"
saya" erk??huhuhu..sorry2....xtgk jam"
en.sayang" ok lah..."
saya"mengada2 nk mengajuk..tua2 buncit2 pn nk mengajuk lagi"

haaaaaa...
saya terlalu kusyuk update belog..
sampai lupa janji2 manis yg ditaburkan..
rilex bro...rilex..

24 hb lepas..
saya pergi jalan2 ke sarawak...
seorang diri..
emm...
ayat nape cm budak darjah satu ni?..
xpe2..
kedatangan saya ni mmg dh dirancang secara senyap2..
tapi en.sayang ade terlepas2 jugak cakap ngan kawan2 dia..
maka...
tersebarlah sedikit sebanyak..
antara percaya ngan tak percaya..

terlebih excited kut en.sayang..
saya tahu..haha!!!..

samapai2 je kt KIA...
kedatangan saya disambut lambaian kak jaja...
cepat2 saya tolak teroli..
sebab xnak zana nampak kedatangan saya...
flight delay 1 jam...
kesian diorang tnggu...

bila dapat berjumpa ngan zana..
alamat bergegar satu airport..
haha..
kak jaja dh pesan awal2..
"korang jgn nak touching2 kat sini ok"..
baik kak...

mmg rindu sesangat...
kak jaja n zana cm dh sebati lam idup saya..
setahun kenal..
dah masak dgn perangai masing2...

en.sayang, kak jaja, zana n saya..
berjumpa kat keranji kafe..
n makan nasi kat situ..

saya dipesan awal2 oleh en,sayang...
nak makan tempoyak ikan patin,sambal bilis,kek cokelat...
kami berempat sama2 makan..
dengan gegar gempita dengar cerita masing2...

dan..en.sayang tetap gemuk..
seperti 3 bulan yg lepas... haha~~


sepanjang disana..mmg berjalan2 je kerja saya...
nasib baik xpatah kaki...
en.sayang smpai penat2 layan kerenah kami bertiga..
ape2 pon..
sabojelahhh...
  jom cuci mata sepanjang saya berada disana...

bumi kenyalang~~...







masa kt sana sekejap je.. :)
tak sempat nak jmpe smua kawan2 kat sana...
cukup sekadar ingatan dah memadai..~~


jam dh tnjuk angka 4..
saya masih lagi tak tidur..
tetiba teringatkan seseorang,,
yang jauh dimata..
hahah~~

satu perjalanan yg diingati dalam longlife saya...
insyallah...
saya akan pergi lagi kesana..
insyallah..

jika saya menjadi yang halal kepadanya...
haha...

ok la peeps...
bye...
salam...
hug n kisses..
xoxoxoxox



Sunday, 20 November 2011

pertemuan yang tak terduga..

assalamualaikum...
hampir sebulannn saya tinggal blog saya..
alahai...
fuh...
fuhh.....
tebal habuk..
hacummmm...
macam mengada2 je kan..
yes..
memang mengada2..

haha..
dah lama x menulis kan...
cm dh beku ayat bombastik...
yes..
malam ni ayat cm darjah satu,..
jangan tanya kenapa yee~~ <3


nk bukak cite sikit ni..
haritu...
dikatakan petang yg dingin...
saya dengan baru bangun tido...siap2 nk pergi mydin mall..
siap2...

jalan pnyer jalan...
zuppp...
selisih dengan seseorang yg saya kenali...
wahhh....
dalam hati saya.. 
kalo en.polis ada...gewe en.polis mesti ada....
hahaha..

saya berjalan2 lagi....
tgh2 on the fone en.sayang..
tetiba mata saya terjatuh pada susuk badan seseorang..

saya kenali dia dalam fb..melalui gambar2..
saya cuba selami hati wanitanya..
melalui chatting saya kenali dia..
hampir 5 bulan saya chat tanpa berjumpa...

haha..asal ayat aku cm skema je nih??
haha...
actually..
kami mmg dah lama merancang nak berjumpa...
mungkin jodoh petang tu kuat...
mydin mall jadi perantaraa kami..

haha...
ni la diaaaaa...~~~
teeettt....

 kak azy~ :)


sapa2 yang tahu kisahnya..kisah dia..kisah kami...
mesti terkejut besar..
haha..camneee boleh bergambar cmni...



haha..
yg lepas biar lepas...

yg penting..
sekarang bukak lembaran baru....

nama panjang dia...
biarlh rahsia...
nama pendek..
kak azy...
haha...
nanti ramai pulakk yg goggle lm fb..
cari nak add as frend...
buleeeehh...
tapi biar saya tnye tuan empunya badan dlu...
leh kew tak...

tapi..
dia dh de empunyaaaaa....
hensem pakwe dia..haha..satu course..
satu kelas...

kak azy ckp..
"dialah cinta matiku"
hahaha...

so...no entry dh!~ haha..

jmpe pnye jmpe...
kak azy ni tinggi dari saya...
aduh..jmpe plak x bersedia..
gagap cakap jgn ckp ape la...
btw..
masing2 ketar..
kenapa ketar????
hati masing2 tahu jawapan dia...

nice 2 meet u kak azy!!!!...
mesti kak azy tersengih2 saya panggil kak azy cmni kan...
muntah darah...

later..
kita jmpe lagi...

pssstt:: haritu dalam mydin jadi port pic saya...
sampai tak terlayan kak azy..
haha..
nasib baik dtg mydin ngan keta abg sayang..
abg syang kak azy tnggu jeee saya cakap2 ngan kak azy...
hahaha....



en.sayang tersenyum jee bila tahu saya jmpe kak azy ngan abg syg kak azy...
kenangan lalu hanya kenangan yang boleh dikenang..
tak perlu nak bermusuh2an..
sbb..
kerana hasad...
rahmat hidup sehari2 tak akan hadir..



note 4 kak azy:: gambar pic yg lawa 2..tak leh letak kat sini..
biar adik ketak lm wall fb kak azy yee...
marah dgn abg polis nnti..haha..

salam semua..
bye3...


Thursday, 27 October 2011

zana..kak jaja..en.sayang...saya nak semua ok!!!



.................................................................................................

tadi..
saya biasalah..
jadi blogwalking..
stalker kerjaya partime..
hehe

then...
saya terjumpa satu gambar!!!~~
terus saya text sms kat en.sayang...

saya" abang..saya rasa cm nak makan makaron"


haha~~
malam ni msti mulut en.syg potpet2 tanya..
apa tu makaron..

ni dia makaron..


cantik bukan??
selera bukan??

hehe.,.lps ni nak belajarlah...
camne buat makaron ni.
mane la tahuu...
pasni boleh bukak bizz makaron de amina...

hehe...

then..tetiba...
saya terasa nak makannn kek..
kek bukan sebarang kek...
kek bentuk angry bird..yang wrna merah tuu..
ototototo...
cumill!!

nampaknye..
lidah saya mlm ni..
lidah desert jeee..
tp xmengapa...

ok!..
makin cakap sal makan..
makin lapar...


ok.
bye!~

en.sayang..saya nk makaronn...
nak satu guni..
ok!..

zana cumil...saya nak kek angry bird..
nak yg 20 kilo..
ok..

kak jaja..saya nk makan nasi ayam mak entek..
nak 42 pinggan..
ok!..

cakap masing2 rinduu saya kan...
sila penuhi impian saya..
mekasih!!!

ni satu2nya gambar yg kita berempat yg saya simpan lagi...

wahai insan2 diatas...
sila penuhi impian saya!!!
tankiu!!!~~ love u ollssss soo much!!!

Monday, 24 October 2011

sesat..kebuluran..suka suki~

assalamualaikum...
sopan kan..
(^_^)
of course!!~otw nak jadi wanita yang ayu...
hak3~~ ape2 jelah cik amina oiii...

saya dh beberapa hariii sakit perut..
nak cakap gastrik..
tak pon..
nak cakap angin pn..
tak rasa pon..

biasalah bila jadi dokter pada diri sendiri..
ummi saya suh saya makan nasi jgn tinggal..
en.sayang suh saya makan ubat pil cit teak owm *betul x saya mengeja*

dah2..
sebenarnya 2 malam lepass..
berlaku kisah sadis antara saya ngan housemate..
buat plan mengejut..
mmg sah2 la kelaut kan..




haha~~
dalam otak saya..
nak cari seluar kat jusco bukit raja...
then..
tgk2 jam dh lewat...
terusss ayu(housemate saya) menghala kereta sewa ke jusco petaling jaya..

mak aiii...
sesak gila..
perjalanan just 20 minit bertukar menjadi satu jam...

si yaya yg merangkap menjadi co-pilot memberi direction yang salah..
apelagi...
mmg beraya lah kami berempat lam kereta...
memandangkan dah lewat..
terussss menghala kereta ke midvalley..
nak cari seluar punya pasal..

saya mmg takut..
kalo2 sesat lagi..
saya pon baru teringat...saya ada GPS!!~
gunakan teknologi yg sedia ada...
memekik2 dalam kereta bila tgk kereta yg dipandu ayu on d right track!!!



en.sayang cakap..
guna naluri la bila sesat..
dah la kereta sewa...
naluri apekebanda kaloo dh sesat cmni kan...
takde makna!!haha

bila dh smpai kat midvalley..
smua dh tutup...
yaya bersungguh2 ajak saya pergi cari seluar..
berlari2 dia dgn high hill dia dalam midvalley..
last2 jusco bukak lagi..

apa lagi...
masing2 dah tak ingat yang jusco dh nak tutup..
rambang mata...
bila tgk baju2,seluar sale gila2~~

nawaitu nk beli seluar mula terabai..
tapi cepat2 betulkan niat..
beli seluar!!!

tapi yg kelakar..
pinggang saya mengecil 2 inci u!!!~
terngaga mulut..
wahhhh...
saya makin kurus..
itu konklusinya sekarang..
no objection..
hahaha

lps bayar laju2..
perut lapar...
jib,ayu,yaya duk sibuk tanya saya..
nak makan ape...
sbb saya mudah sakit perut..
nak cari nasi..
rasa dh xde mood nk makan nasi..
terus pergi makan MCD kat lam midvalley..


saya ngan roomate saya~yaya...


jib ngan ayu~~ housemate saya

terbaik..
pukul ^%$#^ mlm..
makan MCD kat midvalley..
kiri kanan kedai dh tutup..
maintanace dh mula kerja...
haha.,.
kami berempat still makan kt situ tanpa perasaan bersalah...
siap bergambar lagi!..


letih..
letih..
letih sbb sesak...
aduhai..
tuntasnya..
jangan keluar bila hari weekend..



.....................................................................................................................

dalam kereta otw balik en.sayang kol..
tanya duk kat mana..
mmg sah2 la kena bleter kan..
sbb dah lewat kan..
lewat+sesat+penat...

haha.,.
balik2...
kitorang tidur ngan nyeyak~..

panjang cite..
ok bye!!










Thursday, 20 October 2011

tapi....
cinta bukan milik kitaaaa...
semuaaa..
harus berakhir.....
yeaaaaaaa.....

salam smua..
kuat2 saya karok lagu ni dengan housemate baru..
ni lagu alyah...
tetiba nk karok lagu ni..
bergegar sebijik umah sewa nih..

aduhai..
lama bebenor tak update belog..
ni rajin update..
entah bila pulak nk update lagi ni..
ni rindu nk menulis lah ni..

tangan gatal jeee nk update..
kurang2 tak tebal mana debu blog...
ada debu ke?

final exam makin hampir..
makin hampir..
makin bnyk assgmnt kna buat,,
pelik bukan??
tak pelik..
sbb tu tanda lecturer nak tgk studentnya banyak lebam bawah bijik mata..
bila lebam...
banyklah yang jadi panda..
termasuk saya,,
bila jadi panda,,
saya pon tercari2...
produk apa nk ilangkan lebam bawah mata..
dengan sekuat daya..
saya pergi beli..
rajin lagi...
pakai n pakai...
bila dah pakai hari2..
tahap kerajinan saya mula kurang..
saya pn jadi malas..
bila jadi malas..
maka..
jadi perhiasan dalam kantung make up saya..
bila jadi perhiasan..
maka..

saya hanya mampu melihat!!

dan last2..saya ketawa..

entah kenapa saya update entry ni pn xtahu...
...

en.sayang cite sal angry bird yang dia cari weekend lepas..
haha..
en.sayang dlm proses mencari yang betul2 saya nak..
pening betul kepalanya..
xpe..

biarkan dia begitu..
haha!!~

nak buat assigment pulak!!..
bye2..



psst:: apa yang pelik pada gambar ni?? ni gmbr pada tahun lepas..yakni pada minggu konvo unimas.. :)
 
en.sayang ms ni kurus kering seprti tiang gol..lain benar kalo cm sekarang...
saya ms ni..tembam sikit.. :)
skang..saya lah manusia yang menjaga pinggang!!!...

dah2..
bye2~~


hug n kisses~



Friday, 14 October 2011

dia pakwe aku!!!!

salam..



JANGAN KACAU DIA..
DIA PAKWE AKU!!!! DIA DAH ADA AKU...
KO MUKA TAK MALU EYY??
NAK KACAU2 PAKWE ORANG??
AKU TAHU AKU JAUHHH!!!!..
TAPI TU BUKAN TIKET KO NK TAKEL PAKWE AKU!!!!!!

APE?? DAH XDE LAKI DAH KE LAM DUNIA NI NAK KACAU??

HAHAHA.,.

NAMPAK MUDAH..
TAPI GAMPANG!..

JANGAN CARI NAHAS LAH BETINA!!!!..
AK BAGI KO AMARAN AWAL...

SEBELUM KO MAMPUS MENYEMBAM TANAH..
BETTER KO TAHU STATUS DIA...
OK!

haha.,.
ternganga mulut2 saya..
tengok ada org post cmni...
di satu laman tu...


haha.,.
bila dah ada pacar..memang la sifat nak menakluki tu ada..
sebab apa?
sebab takut kehilangan...
sebab dh sayang kan...
adui2..

satu jela pesan saya...

JANGAN PERNAH ADA NIAT NAK HANCURKAN OR NK RAMPAS SESEORANG YG SUDAH TERANG DAN NYATA STATUSNYA...
JANGAN PERNAH JADI ORANG KETIGA LAM SESUATU HUBUNGAN ORG LAIN..

SAKIT KO TAU X...
SMUA PIHAK SAKIT~...

minggir2 laahhh lau tahu diri tu dah jadi org ketiga..
YES..
bila once dh dapat...
satu pihak yg lagi terluka..

TAPI..JANGAN MUDAH SENANG HATI..
SEBAB...
PEMBALASAN TUHAN NI SEKEJAP JE..~~

sekian...

aduhai zaman sekarang~ :)

Tuesday, 11 October 2011

si kuning a.k.a en.sayang..

walau dapat tgk 2 minit je muka dia..
muka cam nak mintak penamporr je lau lama2 tengok..
ohh si kuning yang comel malam ni~
saya rindu kt pemilik baju kuning!~

r.i.n.d.u...



saya" lama dh saya tak tengok abg..nak dekat sebulan"
en.sayang" ye ke..kejap abg on skype"


kesibukan en.sayang dengan kerjanya sebagai student tahun akhir...dengan masalah line internet..membataskan hubungan komunikasi kami berdua..nak tgk wajah masing2 sukarr.. calling2 tu selaluu..tapi...calling xsama dengan tgk muka..betul kan???

jauh di mata dekat dihati....



en.sayang yg duduk di oversea sangat membataskan line internet,,
cuba punya cuba..alhamdulillah..
dapat.. :)

2 minit je...
pastu babaii..tata~~ :)

dia makin kurus...dah kurang debabnya...
tapi mulut kencang~ itu yang saya rindu...


haiiihh...dugaan berjauhan..
kena banyak bersabar,doa jangan lupa n selalu berfikiran positif...


en.sayang" nampak abg tak?"
saya"nampak..kuningnya baju"
en.sayang " makin hensemkan"
saya" saya?makin cumilkan?"
en.sayang"hahaha.,.xdeeee cumilnyee..macam dlu2 kala..xde berubah..makin uduhhh"
saya" cm nk mintak penampo jee"

en.sayang" tidurlah..esok de kelas..kul brp dh ni"
saya "jam kul 4.30 pagi"


ok babai!~~



en.sayang..cepatlah balik semenanjung....bawak saya p makan steamboat kat tempat kita suka..sama dengan air tembikai..balik...saya tnggu!~..




minggu ni ummi n abah saya nak datang....rinduunyeeerrr kat famly!!~~..
cepat2 lah datang...
saya nk makan ikan patin masak tempoyak ummi buat...

mode::sadis...

Sunday, 9 October 2011

Pra-perkahwinan ep::1

assalamualaikum semua pembaca blog saya..
moga sihat2..
comel2..
hensem3 semuanyaaaa...
hahaha.,.
disini..
cik amina nk umumkan sesuatu,..

JOMLAH KITA KAWIN CEPAT2 YEEEEE...

hahaha.,.
mengapa cik amina berkata begitu???

sebab..harini,,
bertepatan pukul 6 pagi..
saya bangun seawal pagi..
siap2..
ketuk bilik sofie..

dengan semangat unggu..
saya ngan sophie melangkah keluar hostel..
tunggu bus...

pergi ke UNISEL tersayang..
tatkala hari sabtu..
tiada kelas mahupun lecturer yg ada..
demi untuk apa??

UNTUK APA???

MENYERTAI PRA-PEERKAHWINAN..
dalam erti kata lain...

CIK AMINA AMIK KURSUS KAWIN!!!!...
awwww...
**pengsan lapan puluh saat jap**...

 **muka happy..nak amik kursus kawin**

itulah kebenarannya..
hahaha..
ketawa sopan santun sekarang~~..
sebab otw nk bersedia nak jdi tunang n bini org one day..
bila???

RAHSIA ALLAH..

semalam saya chat ngan kakak encik sayang yakni kak lynn..

haaaaa...

saya" esok na pergi kursus kak"
kak lynn" kursus pe?"
saya" hehe.,.kursus kawin"
kak lynn" amboiii..loratnye(bhsa kelantan makna cepatnye)"
saya" hehe.,.xde loratnyeee sbb en.sayang (bukan nama ni yg saya taip..tp xbleh ditaip disini demi merahsiakan nama MANJA en.sayang) dah amik awal2 lagi..
kak lynn" bila en.sayang amik?"
saya" masa dia first year lagi kat UNIMAS"
kak lynn"rugi laaaa..nape xamik sekali"
saya"dah en.sayang advance terlebih..nak buat cmne"
kak lynn"amik sesama seronok tauuu"
saya" kenapa?????????"
kak lynn"(^_^)"


hamekk...
senyuman yg kak lynn bagi tu..memberi seribu ertii.....

terbukti!!!..
harini memang...
kursus kawin untuk hari pertama seronok plus ngeri...

seronok sbb penceramah bagi muka..perut..saya jadi kejung dari pagi smpai petang,,
ketawa xabis2...
ngeri sebab ape??
tgk wanita beranak live2 depan mata..

ade sampai nak pengsan pn ade
yg tu calon lelaki..
yang pompuan siap menjerit2..melolong2 lam dewan tu..
bila tgk kelahiran besar..yakni kelahiran 5kilo secara normal...
termasuk saya la yg terlolong2 tu..
sungguh tidak sopan..
tutup mata dengan tangan..tapi..tengok jugak dicelahan2 jari..ape laaaa..
haha.,.
sape nak jawabb???
haha~~

ni baru hari pertama..dah buat saya terlolong2..terkejung2 rahang sebab terlalu banyak ketawa...


esok last day..
esok dah dapat sijil!!..yeaaaayy...
xsabar nk abis kursus ni..

rupa2nya nk kawin ingat senang ke?
banyak prosedur yg kena ikut..
of course banyak input2 terbaru yg kita bleh dapat..

kpd sesiapa yg xamik lagi kursus ni,,
amik awal2..
persediaan awal2..

saya sedikit keciwaaaa lau ade orang quest...
yg amik kursus kawin ni..smuanya gatal2..
lagi keciwa lau mak ayah yg xbagi anak2 dia amik lagi..
sebab apa..
takut anak jadi makin berpleseran..
ade ke patutt??
hadoi2...
sekarang dah mahal tau...
penyakit skang dh teruk skang tauu..msuk kursus ni kurang2 dapat input...
hehe..
singkirkan fikiran yg stereotype..


tunggu episod kawin2 entry kedua esok~ :)
salam sayang...