Friday, 30 March 2012

ekspretasi melalui seni.. salahkah??

salam..

Jika lagu ini diharamkan, tanpa disoal, tanpa dibicara, saya menuntut keadilan dari KERAJAAN MALAYSIA yang telah menghukum rakyatnya dan menidakkan hak dan kebebasan saya untuk bersuara. -Malique-


kadang2 kelakar kerajaan malaysia ni, benda yang sepatutnya diHARAMkan taknak pulak HARAMkan, cth: Pergaulan bebas laki prmpn, AURAT prmpn rakyat m'sia yg semakin berleluasa, lagu2 BARAT yang lirik ntah pape (boleh rosak akidah), dll~

 ...........................................................................................................................................

komen org ramai..

1) bro malique...saya sokong ttg lagu tu...actually, lagu sapa2 boleh mengilhamkannya..terpulang
pada yang mendengarnya untuk menilai n fahami..ibarat sebiji buah yang dijual petani, sapa2 boleh makan..tetapi terpulang pada pembeli tersebut memakannya dengan cara sendiri, kalau dibeli tak dimakan buruk la ia..kalau dibeli, dibasuh, dipotong n dimakan n disedekah..baiklah ia...hmmmmm..-jauh pandangan, tanpa halangan, bukan dipinta, hanya pendapat diminda- I love ALLAH ^ peace.

 2) jap lg...sume cite mat saleh jgn masuk pawagam..ye lah...takut rosak akhlak remaja.... huh...lagu 4 mnit ni pon dh diharamkan sebab remaja lari rumah...ha...yg laen2 tu pulak....guano kiro pulok tter? huhu...

3) knape nk banned?? lagu pnuh dgn unsur sex xda plak nk haram..blom kira lg psl lagu mnyimpangkn agama..plek2 je...bnda yg bsar gajah wat xnmpak yg sbsar smut sbok nk ttup.

4)  memang terbaik la KERAjaan malaysia ni.. baik sgt.. ~tangan didada mata keatas~ undang mane yg diguna ni.. yang terang2 HARAM, xdiHARAMKAN pulakk... konsert2, pergaulan bebas tu xpe pulak kn. lagu2 mat saleh yg terang2 memesongkn akidah tu xbanned pulok... ke KERAjaan ni x paham lirik mat saleh.


...................................................................................................................................................................
komen malique (korang leh bc kt sini)

hahaha.. masing2 ada pandangan masing2...
terpulang pd individu nk menilai camana..
bg aku..

si malique ni..nilai eksprestasi seni dia terlalu tinggi..
ayat dia kdg2 org biasa xbleh nk "catch" apa mkna..
tak kurang jugak yg bagi komen bagai..
kdg2 aku nk ketawa jugak..

sbb..bila dlm FB..
ramai yg tersembur2 nk pertahan tu ini..
bila ajak kehadapan??
berhujah di depan..
ada berani??
mana suara2 yg berhujah tu?? :)
tulah manusia.. :)


kalau korang baca edisi surat khabar kosmo! harini..
muka surat depan..
korang tafsir sendiri lah..

sedih pn ada..

eksprestasi seni melalui tiang= RM 2*
eksprestasi seni melalui lagu= HARAM..

yg mana perlu diharamkan dulu??

tepuk dada tnya selera..

assalamualaikum...
 
 

1 comment:

toblerone said...
This comment has been removed by the author.