Saturday, 17 December 2011

oh apam merekah n polka dot...

assalamualaikum...
haiiii stalker n haters.....

permulaan entry pon cam dh nk cari gaduh kan..
xpe2...entry yang bakal saya karang2 ni..
xtually perlu dipublish sehari selepas saya mula kuliah baru sem ni...

tapi...
saya cm buat2 bizi...terasa malas bukak lappy...
alih2..malam ni nk update...
amina...
tolong jangan malas..

sbb saya nk kongsi kejayaan saya ngan rakan blogger saya iaitu cik ashu..
nak lawat blog cik ashu ni..
leh kat sini!!~cik ashu

nak kenal cik ashu???
ni dia...

haha...sedar xsedar...dah separuh entry ni sal cik ashu saja...

sebenarnya saya nk cerita sal apam merekah n apam polka dot saya!!!..haaaaaa...

nak dijadikan cerita...
saya terajinkan diri saya...blogwalking kat blog cik ashu ni..
tetiba saya tgk dia buat entry sal menda alah polka dot ni lah..

terus lah saya tanya cik ashu ni...camne nk buat...
sbb saya mmg nak belajar buat..haha..rajinkan saya??
lempang lelaju!!!..aiiipp...

cik ashu "nak buat x?"
saya" boleh2!!!..jom cari bahan buat apam ni"
cik ashu "kita buat 2 jenis...apam merekah satu..apam polka dot satu"
saya "beres!!!"

disebabkan keberesan saya tu..
cik ashu sanggup balik...
UMT cuti ms haritu...
haha...
mekasih...
cik ashu balik semata2 mauu buat apam ini lah bersama saya...
suka2....

nampak senang buat apam ni...
tapi perlukan kesabaran yang sangat2 tinggi...
saya rasa cm dah abis gaya style duduk buat apam ni..

lau bakal mak mertua tgk..
sti rijekkkkkk~~~~...
oii..janganlah...saya sopan ok....
hahaha..

yelah...
buat 2 jenis apam..
dari kul 12 tghari start kukus...
abis smua apam yg dikukus tu..
pukul 5 setengah!!!!..

mana tak tercabut pinggang sayaaaaaa jah oiii...
tapi mmg seronok....

sekali tgk apam tu masak...
dengan2 bekas plastik saya telan....
puaskan hati dlu...

tiap kali masak apam tu..
tiap kaliii saya ngan cik ashu nganga mulut...
sampailah satu tahap...

apam tu jemu tgk kami berdua...
hahaha~~..
jom cuci2 mata~~~..

apam de cafe miss amina n miss ashu!!!!~
=,=


 hehe..ni lepas2 main campak2 kaler2 yg berwarna warni kat apam tu...jadi cmni lah..
cantik betol lah corakkk yg kat atas tu kan??
bila orang marketing buat kerja seni...
cm tikus baiki labulahhhh...hahaha~~




 haaaa....saya jadi orang seniiiii di hari itu...begitu bertabah buat corak2 atas apam yg comel2 tuh...
ternganga mulut tu jangan nk cakap lah...
seronok punya pasal..
masa kecik lukisan selalu fail..
dapat lukis atas apam ni pon jadilah!!!..hahahaha~~..

lepas dikukus selama 10 minit...nilah hasilnyaaaa~~~..
apam saya ngan cik ashu tak merekah mana..
sbb kami berdua tak suka merekah2 sangat...
sbb buruk!!!!!....
hahaha~~

 close up pic~~ hahaha..comel kan?? kan... 

  masa ni corak2 dah tak tahu kemana..sesungguhnya mengukus menda alah ni berjam2 buat kesabaran saya amaaaaattt menipissss..
haha~~..
corak pn cm terpaksa jekan....hahaha...

 bila dh tgk semua dh nk siap...letak comel2 lam bekas..terasa cm sayang nk makan..ni kali keberapa dh kukus...
apa yg saya tahu...
setiap kali kukus...
mmg separuh yang hilang!!!..
masuk mulut,,,
tak tahan godaan kecomelan tersangat2 itu!!!..

 haaa..ni apam polka dot....apam ni letak susu aje kawan2...
sbb tu dia xmerekahhh cm apam kat atas tuhhh~~..yg bgian ni..
cik ashu yg buat..
saya dah exhausted gila2 dh masa ni....
dan saya punya tangan dah mogok...
tak mampu buat lukisan bola yg lawa dah!!!!...

ni yang lastttttt punya adunan..sepatutnya leh buat 2 kali..
terussss...
letak aje semua!!...
mmg masing2 muka dah merah mengadap kukusan..
dengan asap2 stim melimpah ruah kena kt muka..
balik je umah..
terasa tegang muka....

dapat stimmmmm muka secara xlgsung...
xpyh pgi spa...
korang buat je apam ni berjam2...
mmg jimat duit lah!!..


petang tu..balik2...
xsmapi 10 minit...
tgk2...
apam yg saya buat tu..dah abissssss~~~...

apa2 pom..
saya suka tgk orang makan...
masakan itu..
datang dr air tangan saya..

terasa seronok u ollsss~~...

try laaahhh~~..
lau ada masa..
saya update entry sal kek kukus kurma yang saya buat haritu..

tak terupdate pon lagi~~..

:) 

tnggu ya...


hug n kisses..
XOXOXOXO..


psttt:: en.sayang akan balik bulan depan~~haissshhh xsabarnye...
janji nak masak nasi ayam versi cafe de amina kat dia...
nk tengok mulutnya yg becok tuuu..
komen apa dgn nasi ayam saya tuuu..
hahah!!!



3 comments:

fauziah hanum said...

eeee..cutenye apam tu..ase mcm nk lah~ nnt blh tlg ajarkn..

Amina Jannah said...

kak hanum~~hahaha....nnti seha ajar tau..mmg seronok buat ni..hasilnye mmg sedaaaappp~~..nnti kak hanum leh buat kat amar pulaksss~~ahaks... nnti seha attach resepi...senang gilaaaa nk buat..

fauziah hanum said...

hehe..2 yg nk blaja ni..xcted ni..hikhik..ase nk kn je tgk..cute sgt..