Monday, 22 August 2011

rasa hati yang tersimpan

entry harini sedikit serius bagi saya..
entah kenapa..hati malam ni terasa nak menulis..menghentam pihak tertentu..
nak bagi penampo laju-laju *kalau boleh*..
sungguh pun saya sangat2 kecewa..
kecewa dengan kebahagiaan yang telah diragut!!!
opss..memula nak gitau..
situasi ni bukan datangnya dari saya..
dan berharap..smua ini jauh dari saya.. AMIN..
namun..datang dari orang yg hampir dgn saya..
ye..hampir...
menyebabkan saya terpanggil untuk menulis..
bagi pihak dia..
saya sebagai pemerhati sudah rasa tersiksa..
apatah lagi bagi pihak dia kan??

org cakap..berat mata memandang..berat lagi bahu memikul..

saya mengenali dia..dari kecil..
sangat2 rapat..sbb kami berdua mempunyai pertalian darah yang sangat2 rapat..
segala2 suka duka berkongsi bersama..
bahkan ada perkara2 rahsia yg xmampu saya cerita kat ummi n abah..
saya luahkan pada dia..

walau jarak umur kami berbeza..
xmematahkan sikap untuk gila2..gurau2..
tiada jarak usia antara kami!!!..

perjalanan belajar dia sangat lancar..
dan sekarang..
dia sedang melanjutkan Master..
namun..
senyuman dia skarang diragut oleh seorang lelaki..

saya sndiri melihat betapa susah payah dia berusaha untuk sebuah perhubungan..
namun dia xmampu..
selalu bertemu dengan org yg salah..
menyebabkan dia selalu berendam air mata..
saya hanya mampu mendengar...melihat keadaannya..
sebab saya xmampu!!!

keadaan dia yg dikecewakan teruk oleh pasangannya dahulu..
menyebabkan dia menjauh..
jauh dari orang yang selama ini..
hampir dgnnya..
meminggirkan diri sendiri..
saya tahu..dia memendam rasa..

dan kepada lelaki itu..terima kasih sbb buat si dia seperti itu,..
saya lihat!!!saya tahu apa jenis pengorbanan si dia buat kat awak..
namun..senang2 je awak main kayu tiga..then..dump her like a TRASH!!
ingat!!..WHAT U DID..U WILL GET IT BACK!!~
tak terjadi sekarang...xpe..
namun semua ini mungkinakan terjadi pada isteri awak nanti or pd anak awk nnti..
siapa tahu?..

hidup di atas dunia ni..jangan terlalu senang..
jgn terlalu ego..
sbb suatu hari nanti..kita akan kehilangan segala-galanya..

n terima kasih sbb dah memusnahkan impian seorang insan..
apa jua berkaitan sal awk..dia xmampu nak ingat..xmampu nak imbas..
sbb terlalu sedih..
namun xpe..saya dari kejauhan berdoa..agar awak bahagia dengan orang yang baru..

ooo..xbleh berhubungan jarak jauh ye.. 
rasa sunyi??kena selalu ada disisi ye?? 
saya doakan awak bahagia..ok..
saya nak tgk..
bolehkah awk jumpa perempuan seteguh n setegar saudara saya tu..



....
maafkan saya sahabat pembaca blog..saya kecewa..saya rindui saudara saya..
dah lama saya pendam..
saya harap...
smua ni xkan terjadi pada kita...
sesiapa yg ada pasangan..
jagalah baik2..
belajarlah untuk setia...

ingat..kita akan berjumpa dgn org yg salah dulu..sebelum bertemu dgn org yg sebetul2nya.. :)
mungkin buat saudara saya itu..
ada adam yg sebetulnya akan ketemu nanti...
namun..

jodoh smuanya rahsia ALLAH..
kita hanya mendoakan yg terbaik tuk sesebuah perhubungan..
smuanya telah diatur..
redha..









No comments: