Saturday 6 August 2011

setelah berbulan..

tajuk entry seperti xmengambarkan ape2..
haha..memang pon!!..

hari ini..
selepas class accounting..lepak2 kat library..
mmg jadi budak baik..
.....

selepas seketika..
mendapat panggilan dr en.syg...
ha...
berbunyi..
"abg xde kerja ptg ni..bolehlah ayg nk masak..abg pergi amik ptg nnti..ok hati2..bye..salam"
saya" ...." (xtahu nk jawab apa..terkedu)

masa tu saya masih lg di giant!!..
memilih bahan mentah sambil lewa..
bila mendapat pnggilan dr en.syg..
terus cm gelabah...
 
kalo lah disaat itu saya ad sayap..akan saya terbang ke kajang..
sekeh kepala en.syg sekuat2 hati..
n blah begitu sahaja..
biar dia tahu..
betapa saya xsuka kerja d saat2 akhir!!..ahaha..

jam menunjukan pukul 1.00 ptg..
dan en.syg nk datang amik lauk kul 4.00 ptg..

saya dgn kuasa yg masih berbaki..
laju2 cari bahan2..


.....

seketika itu...
smpai d umah sewa..terus masak..
rs2 cm xkonfiden dgn bahan2 yg perlu dimasukkan..
saya dgn sepantas kilat..

men"dail" ummi di rumah..
hahaha~~..
begitu senang kalo ada ummi disisi..
hahaha.,.
dengan tnjuk ajar master chef di talian...
haha.,.saya berjaya..
walo berkali2 saya masak perkara sama..
namun bila en.syg nak makan..
sy rs cm lain macam jeee..

nak2 lagi tgh puasa..
mmg cuak... :)
haha.,.

en.syg smpai akirnye...
ahaha.,.
datang tnpa mengucapkan terima kasih..
dan berlalu bergitu sahaja dgn senyuman memanjang..

berjaya jgk buat msakan en.syg nak mkn..
makan biar gemok2... haha.,.
biar sihat2..

malam td ummi telefon..
tnye berjaya ke x masak tuu...

jawapannya adalah:: YES!!!..haha

abah en.syg pn makan jugak...

nanti saya masak satu kawah ye..
biar satuuu rumah en.syg boleh makan!!! ngeeee.. :)
 
  tanda en.syg sememangnya besar seleranya.. :) i like..



No comments: