Sunday, 9 October 2011

Pra-perkahwinan ep::1

assalamualaikum semua pembaca blog saya..
moga sihat2..
comel2..
hensem3 semuanyaaaa...
hahaha.,.
disini..
cik amina nk umumkan sesuatu,..

JOMLAH KITA KAWIN CEPAT2 YEEEEE...

hahaha.,.
mengapa cik amina berkata begitu???

sebab..harini,,
bertepatan pukul 6 pagi..
saya bangun seawal pagi..
siap2..
ketuk bilik sofie..

dengan semangat unggu..
saya ngan sophie melangkah keluar hostel..
tunggu bus...

pergi ke UNISEL tersayang..
tatkala hari sabtu..
tiada kelas mahupun lecturer yg ada..
demi untuk apa??

UNTUK APA???

MENYERTAI PRA-PEERKAHWINAN..
dalam erti kata lain...

CIK AMINA AMIK KURSUS KAWIN!!!!...
awwww...
**pengsan lapan puluh saat jap**...

 **muka happy..nak amik kursus kawin**

itulah kebenarannya..
hahaha..
ketawa sopan santun sekarang~~..
sebab otw nk bersedia nak jdi tunang n bini org one day..
bila???

RAHSIA ALLAH..

semalam saya chat ngan kakak encik sayang yakni kak lynn..

haaaaa...

saya" esok na pergi kursus kak"
kak lynn" kursus pe?"
saya" hehe.,.kursus kawin"
kak lynn" amboiii..loratnye(bhsa kelantan makna cepatnye)"
saya" hehe.,.xde loratnyeee sbb en.sayang (bukan nama ni yg saya taip..tp xbleh ditaip disini demi merahsiakan nama MANJA en.sayang) dah amik awal2 lagi..
kak lynn" bila en.sayang amik?"
saya" masa dia first year lagi kat UNIMAS"
kak lynn"rugi laaaa..nape xamik sekali"
saya"dah en.sayang advance terlebih..nak buat cmne"
kak lynn"amik sesama seronok tauuu"
saya" kenapa?????????"
kak lynn"(^_^)"


hamekk...
senyuman yg kak lynn bagi tu..memberi seribu ertii.....

terbukti!!!..
harini memang...
kursus kawin untuk hari pertama seronok plus ngeri...

seronok sbb penceramah bagi muka..perut..saya jadi kejung dari pagi smpai petang,,
ketawa xabis2...
ngeri sebab ape??
tgk wanita beranak live2 depan mata..

ade sampai nak pengsan pn ade
yg tu calon lelaki..
yang pompuan siap menjerit2..melolong2 lam dewan tu..
bila tgk kelahiran besar..yakni kelahiran 5kilo secara normal...
termasuk saya la yg terlolong2 tu..
sungguh tidak sopan..
tutup mata dengan tangan..tapi..tengok jugak dicelahan2 jari..ape laaaa..
haha.,.
sape nak jawabb???
haha~~

ni baru hari pertama..dah buat saya terlolong2..terkejung2 rahang sebab terlalu banyak ketawa...


esok last day..
esok dah dapat sijil!!..yeaaaayy...
xsabar nk abis kursus ni..

rupa2nya nk kawin ingat senang ke?
banyak prosedur yg kena ikut..
of course banyak input2 terbaru yg kita bleh dapat..

kpd sesiapa yg xamik lagi kursus ni,,
amik awal2..
persediaan awal2..

saya sedikit keciwaaaa lau ade orang quest...
yg amik kursus kawin ni..smuanya gatal2..
lagi keciwa lau mak ayah yg xbagi anak2 dia amik lagi..
sebab apa..
takut anak jadi makin berpleseran..
ade ke patutt??
hadoi2...
sekarang dah mahal tau...
penyakit skang dh teruk skang tauu..msuk kursus ni kurang2 dapat input...
hehe..
singkirkan fikiran yg stereotype..


tunggu episod kawin2 entry kedua esok~ :)
salam sayang...




No comments: